Hasta Hakları

Koruyucu tedbirlerin alinmasi hakki,

Saglik sistemi içinde hasta ve hastanin yasal temsilcileri, hekim ve diger saglik profesyonellerinin, saglik yöneticilerinin karsilikli etkilesimleri sonucunda tedavi öncesi, tedavi sirasinda tedavi sonrasinda saglik hizmetinin sunumu ile ilgili ilkeler, her türlü tibbi girisimler, mesleki etik degerler, yasal sorumluluklar içerisinde hasta ve yasal temsilcileri ile kurulan her türlü iletisimin ortak etkilesimi sonucu olusan hak ve yükümlülüklerdir. Bu hak ve yükümlülükler uluslararasi sözlesmeler, Anayasa, kanunlar ve diger mevzuatta tanimlanmis ve teminat altina alinmistir.

 En Temel On Dört Hasta Hakki:

  1. Koruyucu tedbirlerin alinmasi hakki,
  2. Hizmetten genel olarak faydalanma hakki,
  3. Bilgi alma hakki,
  4. Riza (onay) hakki,
  5. Özgür seçim hakki,
  6. Özel ve gizlilik hakki,
  7. Hastalarin vaktine saygi hakki,
  8. Kalite standartlari hakki,
  9. Güvenlik hakki,
  10. Yenilik hakki,
  11. Gereksiz agri/acidan sakinma hakki,
  12. Kisisel tedavi hakki,
  13. Sikayet hakki,
  14. Tazminat hakki.

Hasta Haklari Birimi: Hasta ve yakinlarinin sikayetlerinin alinip çözümlendigi birimdir. Hasta hakki ihlaline iliskin basvurularinizi dogrudan veya internet kanaliyla yapabilirsiniz. Hasta haklari birimine dogrudan basvuru yapmaniz halinde isterseniz basvurunuz sikayet prosedürüne dökülmeden yerinde çözümlenebilir. Basvurunuzun sikayet olarak alinip isleme konulmasini istemeniz halinde bu konuda size gerekli danismanlik yapilacaktir. Hasta haklari birimine yapmis oldugunuz basvurunuz 15 is günü içerisinde sonuçlandirilarak tarafiniza yazili bilgi gönderilir.

Hasta Haklari Kurulu: Hasta haklari birimine yapilan yazili basvurularla ilgili hazirlanan basvuru dosyasinin hasta haklari ihlali yönünden karara baglandigi 7 üyeden olusan mercidir. Basvuru sahibi isterse kendi basvurusuyla ilgili yapilan oturuma katilabilir. Ancak, basvuru sonucu hakkinda yapilan oylamaya katilamaz. Kurul, oy çoklugu ile hasta hakki ihlali olup olmadigina iliskin karar vermektedir. Basvuruyla ilgili hasta hakki ihlali çikmasi halinde sikayet edilen hakkinda gerekli yasal islem yapilmasi için basvuru dosyasi bashekimlik makamina gönderilmektedir. Bashekimlik tarafindan ne tür bir yaptirim uygulandigi konusunda ayrica basvuru sahibine bilgi verilir. Asilsiz basvurular isleme konulmaz. Adli yargiya intikal eden ya da dogrudan idare tarafindan sorusturulan basvurular hasta haklari kurulunda görüsülmez.

Herhangi bir hak ihlaline iliskin basvuru yaparken muglak (belirsiz) ifadeler kullanmayiniz. Hakkinda basvuru yaptiginiz meslek çalisaninin da haklari oldugunu göz ardi etmeden, küçük düsürücü, onur kirici ifadeler asla kullanmayarak tarafiniza yapilan haksizligi ifade ediniz.

Basvuru yapmak için: https://hastahaklari.saglik.gov.tr/ sitesini ziyaret edebilirsiniz.

 

Not: Aşağıdaki formda yazılan iletiler şikayet olarak değerlendirilmeyip, GÖRÜŞ / ÖNERİ olarak değerlendirilmektedir.

Öneri ve Görüşleriniz

Adınız Soyadınız *
Yaşınız
Eğitim Durumunuz
Telefon No *
E-posta *
Mesaj Nedeniniz *
Açıklama *
Güvenlik kodunu giriniz
captcha

Linkler


İstatistikler
Toplam: 666020
Aktif: 21
Bugün: 341
Dün: 1017


Bartın Devlet Hastanesi Bilgiişlem Birimi  © 2013 - 2016

İçerik Rss - Haberler Rss

Tasarım ve Programlama: Omn Portal